Напрями, вимоги та критерії оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти
|
Рівні оцінювання
|
Перший
(високий)
|
Другий
(достатній)
|
Третій (вимагає покращення)
|
Четвертий
(низький)
|
1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці
|
|
|
|
|
1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми
|
|
|
|
|
1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і
дотримуються їх
|
|
|
|
|
1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров'я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях
|
|
|
|
|
1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачівосвіти і працівників
|
|
|
|
|
1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті
|
|
|
|
|
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних
умов навчання та праці
|
2
|
5
|
0
|
0
|
1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації\ булінгу в закладі
|
|
|
|
|
1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини
|
|
|
|
|
1.2.3. Керівник та заступники керівника (далі - керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви
|
|
|
|
|
Загалом за вимагаю 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
|
2
|
1
|
0
|
0
|
1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовується з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування
|
|
|
|
|
1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
|
|
|
|
|
1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти
|
|
|
|
|
1.3.4. Освітнє середовище мотивує з добувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя
|
|
|
|
|
1.3.5. У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу
(бібліотека, інформаційно-ресурсний центр тощо)
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
|
0
|
2
|
3
|
0
|
Загалом за напрямам І Освітнє середовище закладу освіти
|
4
|
8
|
3
|
0
|
2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії\ правила та процедури оцінювання навчальних досягнень
|
|
|
|
|
2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання
|
|
|
|
|
2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об'єктивним
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 2.1, Наявність відкритої\ прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень
|
1
|
2
|
0
|
0
|
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання
здобувачів освіти
|
|
|
|
|
2.2.2. У закладі освіти впроваджуються засади формувального оцінювання
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
|
0
|
2
|
0
|
0
|
2.3.2. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання
|
|
|
|
|
2.3.3. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання
|
0
|
1
|
1
|
0
|
Загалом за напрямом II. Система оцінювання здобувачів освіти
|
1
|
5
|
1
|
0
|
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її
результативність
|
|
|
|
|
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних
умінь здобувачів освіти
|
|
|
|
|
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти
(за потреби)
|
|
|
|
|
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо)
|
|
|
|
|
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та
розвитку'
|
|
|
|
|
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно- комунікаційні технології в освітньому процесі
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти
|
0
|
5
|
1
|
0
|
3.2.1. Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації', у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами
|
|
|
|
|
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до
роботи як освітні експерти
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
|
0
|
1
|
1
|
0
|
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства
|
|
|
|
|
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів
освіти з питань організації освітнього процесу; забезпечують постійний зворотній зв Тязок
|
|
|
|
|
3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти
|
0
|
2
|
1
|
0
|
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності
|
|
|
|
|
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності
|
0
|
1
|
1
|
0
|
Загалом за напрямом III. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти
|
0
|
9
|
4
|
0
|
4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності
|
|
|
|
|
4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його
результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку
|
|
|
|
|
4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості
освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти
|
|
|
|
|
4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель,, приміщень, обладнання
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу. моніторинг виконання поставлених цілей і завдань
|
1
|
3
|
0
|
0
|
4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру
|
|
|
|
|
4.2,2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 4.2. Формування відносин довіри, прозорості,
дотримання етичних норм
|
0
|
2
|
0
|
0
|
4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до
штатного розпису та освітньої прогріти
|
|
|
|
|
4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності
|
|
|
|
|
4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
|
2
|
1
|
0
|
0
|
4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов ’язків учасників освітнього процесу
|
|
|
|
|
4.42. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу
|
|
|
|
|
4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування
|
|
|
|
|
4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської
активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади
|
|
|
|
|
4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують
вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам
|
|
|
|
|
4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації
індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти
|
|
|
|
|
Загалом за вимогою 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людино центризмуу прийняття управлінських рішень на основі
конструктивної співпраці учасників освітнього процесу9 взаємодії закладу освіти з місцевою громадою
|
1
|
4
|
1
|
0
|
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності
|
|
1
|
|
|
4.52, Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
|
1
|
|
|
|
Загалом за вимогою 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
|
1
|
1
|
0
|
0
|
Загалом за напрямом IV. Управлінські процеси закладу освіти
|
5
|
11
|
1
|
0
|
Загалом за напрямами І - ІV
|
10
|
33
|
9
|
0
|