З 28 грудня 2021 по 06 січня 2022 року відбулася зимова методична декада педагогів Сирівського НВК направлена на удосконалення та розвиток педагогічних компететностей по темах:
«Компететнісний урок»;
«Діяльнісний підхід і його роль в підвищенні якості освіти»;
«Універсальні навчальні дії здобувачів освіти. Шляхи їх формування, розвитку, удосконалення».
В ході розгляду цих тем були використані інтерактивні прийоми та техніки. Педагоги виконували практичні роботи по різних типах компететнісного уроку побудованому на діяльнісному підході, а саме: визначення завдань уроку, очікувальних результатів, видів діяльності вчителя, використання шифру освітньої галузі – групи вимог до загальних результатів навчання та складників групи, їх співвідношення з групами та складниками групи з конкретними результатами навчання.
Успішно педагоги виконали практичні роботи по структуризації уроку та підбором інтерактивних вправ до кожного із 9 етапів діяльнісного уроку, з практичним наповненням SMART-мети, проведенням самоаналізу.
Тренінг з питань універсальних навчальних дій, що використовується при діяльнісному підході розширив знання, вміння педагогів з проблеми функцій УНД, їх видів: регулятивні, загальнонавчальні, знаково-символічний, логічні, комунікативні та їх змістове наповнення, етапи формування УНД та шлях до якісних універсальних дій, який має пройти учень.
Практикум показує, що є проблеми з даної тематики в практиці роботи, ми маємо продовжити відпрацювання даних тем в подальшій внутрішній методичній роботі.
Така попередня підготовка роботи дала можливість активізувати роботу педагогів на педагогічній раді. В цьому навчальному році основна тематика педрад – розгляд якості освіти по галузях освіти, що охоплює відповідний напрям БКДО, стандарт початкової та базової середньої освіти. На педраді, що проводилася 4-5 січня 2022 року розглянуто питання:
- Про шляхи підвищення якості знань, вмінь і навичок учнів по освітній галузі «Математична» в початковій та основній школі та напряму БКДО (Підсумки року математики)
- Про роботу вихователів дошкільного підрозділу по реалізації напряму БКДО «Особистість дитини»
- Про виконання Перспективного плану розвитку НВК по розділу «Оцінювання якості освіти»
- Про виконання рішень попередньої педагогічної ради «Про підвищення якості освіти та якості освітньої діяльності при викладанні предметів галузі «Мовно-літературна» та напряму БКДО «Мовлення дитини»
- Про виконання рішень попередньої педради по якості роботи по напряму БКДО «Гра дитини»
- Про підготовку вчителів до переходу на програму НУШ в 5-6 класах
Напередодні педради робочі групи попередньо розглянули проблематику (в робочі групи входять вихователі, вчителі початкової школи, вчителі предметів галузі), основне – забезпечення наступності, компететнісний потенціал галузі, компететнісний урок на діяльнісному підході, аналіз якості освіти відповідно до Положення про ВСЗЯО.
Окрім цих питань розглянуто на нараді при директорі ряд інших проблем:
- Заходи НВК по реалізації плану заходів з реалізації національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища на 2022 року (рішення уряду від 29.12.2021 р.)
- Обговорення проєкту інституційного аудиту в ЗДО
- Практичні кроки по реалізації Всеукраїнського проєкту з профорієнтації «Обери професію своєї мрії»
- Робота з сім'ями СЖО
- Вимоги до календарного планування на ІІ семестр
- Впровадження курсу «Культура добросусідства» в практиці суб’єктів освітнього процесу Сирівського НВК
- Рекомендації по плануванню виховної діяльності на ІІ семестр
- Аналіз якості освіти, розвитку компететностей та цінностей здобувачів освіти за І семестр та інші робочі питання.
Декада дуже насичена, вимагає від адміністрації, педагогів певного напруження, відповідальності, інтелекту, мотивації, поєднання демократичного та авторитарного стилів менеджменту. Але головне завдання – підвищення рівня компететностей педагога виконано, є діагностика того, що ми недопрацювали і план дій на ІІІ чверть ІІ семестру.
|