Закон України «Про освіту» надав освітньому закладу велику автономію. Автономія для нас – це велика відповідальність за імплементацією Програми НУШ. В умовах автономії важливо дотримуватися верховенства Закону, а це можливо лише в тому випадку, коли адміністрація, педагогічний колектив знають законодавство про освіту, мають вміння і навички вивчення нормативних актів та їх втілення в життя.
Перший день методичної декади був присвячений вивченню новітніх документів з БЖД, ЦЗН, пожежної, техногенної, електробезпеки. Педагоги повторили закони, накази МОН, методичні рекомендації по різних напрямках, нормативну базу НВК, пройшли необхідні інструктажі, склали відповідні заліки, що відображено в журналах інструктажів та протоколах.
НУШ в основу освітнього процесу ставить дитиноцентризм, партнерство, роботу з сім’ями, захист прав дитини, попередження торгівлі людьми т.і.
Було складено соціальний паспорт НВК.
На сьогоднішній день 115 сімей проводжають 171 дитину в НВК.
Сім’я – це один із компонентів освітнього середовища. Від того, які відносини будуть між ними – залежить якість освітнього процесу. Тому тренінг був побудований з даного питання на розгляд життєвих ситуацій, кожен педагог дав свій «рецепт» виходу з ситуації.
В ході декади відбулася серпнева педагогічна рада. Її робота поставлена у відповідність із змінами в законодавстві щодо роботи педради, затверджено нове Положення про педраду.
Педрада схвалила, а директор затвердив рішення із питань:
- Освітня програма на 2018/19 н.р.
- Модель державно-громадського управління НВК (змінено в зв’язку з вимогами Закону України «Про освіту»).
- Інноваційна програма Сирівського НВК реалізація вимог НУШ в початковій школі.
- Звіт про роботу дошкільного підрозділу в оздоровчий період.
- Підсумки роботи НВК за 2017/18 н.р. і основні виклики 2018/19 н.р.
- Річний план НВК на 2018/19н.р. та і.н.
Новелою в педагогічній практиці освітніх закладів Нової української школи є Освітня програма.
Працюючи над вивченням Програми, ми прагнули, щоб кожен педагог зрозумів, що Програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, що включає:
- Державний стандарт, БКДО.
- Програми предметів (затверджені відповідними наказами МОН).
- Робочий навчальний план (галузі і кількість годи по предметах, послідовність їх вивчення).
- Варіативну частину робочого плану, що має відповідати запитам дитини і складеної відповідно до програми затвердженої МОН.
- Перелік підручників за якими здійснює навчання даний заклад.
- Інструменти системи внутрішнього ЗЯО.
Основне в Програмі – визначено підходи до викладання – це компетентнісний підхід, вчитель не має права його не впроваджувати, але самостійно добирає типи уроків: формування, розвитку, перевірки або оцінювання, корекції компетентностей або комбінований урок, що поєднує елементи попередніх. А форми освітнього процесу – залишаються за вчителем, при цьому обов’язкове формування наскрізних вмінь і навичок, не забуваючи про наскрізні лінії: екологічної безпеки й сталого розвитку, громадянської відповідальності, здоров’я і безпеки, підприємливість і фінансова грамотність.
Освітня програма обов’язково моніториться адміністрацією, як і коли – це передбачає розділ програми «Вимірники реалізації освітньої програми» та в навчальних програмах предметів як інваріантної так і варіативної частини плану.
Детально, покроково реалізація освітньої програми регламентується розділом річного плану «Освітня діяльність. Розвиток освітнього середовища. Інноваційна освітня діяльність».
НУШ вимагає втілення принципу наскрізного виховання. Сьогодні виховання не виноситься в окремі заняття з моралі.
Тема вимагає змінити філософію вчителя з цієї проблеми.
Тому цьому питанню ми присвятили спеціальні заняття, тренінги з вчителями, підготовили методичні рекомендації та зразки планів виховної діяльності класного керівника в умовах НУШу, відобразили його в освітній програмі – розділ «Освітня програма наскрізного виховання Сирівського НВК», «Освітні програма ГПД», «Освітня програма дошкільного підрозділу», конкретизувавши в річному плані.
МОН дало автономію у плануванні теми Першого уроку. Ми розробили урок на тему «Нова українська школа і я», який покликаний започаткувати в дитячому середовищі головний девіз 2018/19 н.р.
Паралельно з науково-методичною роботою ми займалися і фізичним середовищем (освітнім простором), яке сьогодні завдяки спонсорам, батькам відповідає вимогам. Але головне в підготовці до навчального року – це формування умотивованого вчителя, який знає свій професійний стандарт (наказ МОН №1143 від 10.08.2018р.) і відповідально відноситься до його виконання, при потребі – вмотивованість направляється через систему державно-громадського управління, що базується на адаптивній основі.
Чи всі педагоги готові до праці в школі компетентно сей ХХІ ст.? НІ.
Попереду – індивідуальна робота з педагогами, нові методичні декади, інформальна освіта та інше передбачене розділом річного плану «Науково-методична робота».
|