З 17 по 31 серпня 2020 року в Сирівському НВК проходила традиційна серпнева методична декада метою якої є:
- вивчення новітнього освітнього законодавства (закони Верховної Ради, постанови Кабміну, накази МОН, листи МОН т.і.), в ході якого розробляються дієві плани по їх імплементації
- проведення генеральної педагогічної ради, яка схвалює основні стратегічні плани розвитку закладу на навчальний рік
- організація роботи закладу в умовах коронавірусу
- навчання педагогів з ТГБ, ПБ, БЖД, ЦЗ, проведення первинних, повторних, позапланових інструктажів
- планування роботи вчителів, класних керівників, вихователів на навчальний рік
- розгляд першочергових завдань по імплементації НУШ, Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»
- організація внутрішньої методичної роботи направленої на підготовку педагогів до сертифікації, атестації, підвищення кваліфікації, організації інформальної освіти т.і.
- підготовка кабінетів, приміщень, території, майданчиків до освітнього процесу, виконання санітарного регламенту та організації харчування в умовах дії ХАССП
- підготовка і проведення першого дня навчального року, наповнення його змістом відповідно до ситуації, що склалася т.і.
Саме в ході медотичної декади проявляються основні риси командної роботи. Підсумки показують, що в закладі є команда, яка поєднує різних за віком, характером, талантами, компетентностями педагогів та допоміжний персонал.
В ході методичної декади педагоги Шуба В.Б., Стьопул В.В. оновили оформлення, створили кутки по вивченню досягнень українських спортсменів, пам’яток історії та культури, видатних особистостей України.
Антинескул С.Л., педагог-організатор, завершила створення документації по ХАССпу, Коптюх Д.В., вихователь, виконала доручення по друку адміністративно-господарчих наказів (№14г-98г), розробці Правил по попередженню коронавірусу, обладнанню інформацією входів до закладу. І добрі слова можна сказати про більшість членів команди: і тих хто займався підготовкою до освітнього процесу, і тих, хто займався благоустроєм, електробезпекою, Санітарним регламентом, організацією харчування.
Умови, в які нас поставила пандемія, дали можливість активізувати дистанційні форми спілкування з батьками, учнями, відділом освіти, використовуючи можливості Інтернету, мобільного зв’язку, ця програма потребує подальшого розвитку.
На засіданні генеральної педради, що відбулася 25-26 серпня розглянуто і схвалено:
- Про річний план роботи Сирівського НВК на 2020/2021н.р.
- Про освітню програму Сирівського НВК на 2020/2021нр
- Про правила внутрішнього трудового розпорядку на 2020\2021н.р.
- Про склад і секретаря педагогічної ради на 2020\2021н.р.
- Про підсумки роботи Сирівського НВК по виконанню Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту.» освітньої програми Сирівського НВК на 2019/2020н.р. і основні завдання на 2020/2021н.р. по виконанню стратегії розвитку закладу.
- Щодо організації роботи Сирівського НВК по виконанню рекомендацій щодо протиепідемічних заходів в період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби.
- Щодо організації виховного процесу в 2020\2021н.р. та дотримання у здобувачів освіти ціннісних життєвих навичок.
- Про структуру і режим роботи Сирівського НВК в умовах дії Тимчасових Правил організації роботи у 2020/2021н.р.
По кожній проблемі чітко визначено критерії, результати, індикатори вимірювання.
2020/2021н.р. буде не простим роком. Основна наша науково-методична робота має бути направлена на:
- Вироблення Моделі закладу «Безпечний, дружній до дитини освітній заклад».
(педрада, жовтень 2020р.)
- Виконання заходів в зв’язку з проголошеним 2020/2021н.р «Роком математичної освіти».
- Впровадження дистанційного навчання суб’єктів освітнього процесу.
- Повне виконання заходів передбачених постановою Головного державного санітарного лікаря №50.
- Впровадження програм ХАССП в систему організації харчування.
- Виконання вимог філософії НУШ з питань: академічна доброчесність і якісна освіта; менеджмент класу; проактивна дисципліна, компетентнісний підхід в організації освітнього процесу; протидія булінгу, дотримання прав учасників освітнього процесу; розвиток мотивації до якісної освіти; розширення автономії закладу і кожного педагога зокрема; залучення педагогів до добровільної сертифікації, підготовка до неї; підвищення кваліфікації педагогів т.і.
- Завершення сертифікації (3й етап) вчителів Парсенюк А.М., Немировської Н.І.
Всі ці проблеми, та інші, будуть винесені на наступні методичні декади.
В ході методичної декади педагоги мали можливість обмінятися своїми напрацюваннями по підготовці до проведення у вересні коригуючого навчання: узагальнення, систематизації за попередній навчальний рік, мотивації дітей до самостійної роботи з підручником, відповідними платформами і сайтами.
Разом з тим методична декада показала, що педагоги поділяються за ставленням до освітнього процесу на 3 категорії:
- Ті, хто готові працювати в умовах автономії, демократичного стилю управління, мають компетентності на рівні стандарту педагога, не потребують контролю адміністрації, своїм досвідом діляться не тільки через паперові носії, а через відеоуроки.
- Ті, хто прагне виконувати стандарт педагога, але, іноді, не вистачає досвіду, знань, вмінь, навичок, бажань, щоб дирекція, по можливості, надала методичну допомогу, вони теж готові до автономії і демократичного стилю управління.
- Ті, їх незначна меншість, хто не готовий до праці в умовах автономії, потребують авторитарного стилю управління через власну байдужість до результатів праці, робота в школі для них просто робоче місце, що дає стаж.
Адміністрація, плануючи менеджмент і маркетинг на навчальний рік, має мати чіткий план роботи з усіма категоріями, залучити громадськість до об’єктивного аналізу, що забезпечить справедливість в роботі команди.
|