Тема. Які властивості має вода.
Дослідницький практикум «Куди зникає вода з калюжі?».
Мета Ознайомити учнів із властивостями води (безбарвна, прозора, без смаку,
запаху, текуча, набуває форми посудини); учити спостерігати, порівнювати, робити висновки; дати поняття про кругообіг води в природі; розвивати уяву, спостережливість, допитливість, інтерес до вивчення предмета, навички дослідницької роботи .
Обладнання. Картки із –зображенням живої і неживої природи, зображення
сонця, смужки-промінці для кожного учня, вода, на кожну парту одноразові склянки і одноразові мисочки, термос з гарячою водою, скельце, малюнки хмар, олівці.
Очікувані результати. Учень називає складові неживої природи, властивості води; спостерігає і робить висновки; працює в парі; має поняття про кругообіг води в природі.
Хід уроку
- Релаксація.
Діти слухають музичний етюд «Осінь» (фонохрестоматія для 1 класу, 1 семестр, № 22, В. Гребенюк «Осінь») і розглядають фотографію берізки в шкільному парку.
Хвилинка спостережень
- Подивіться, які зміни сталися з берізкою в шкільному парку.
- Яка пора року надворі?
- Який місяць?
- Чому він має таку назву?
- Яка сьогодні погода?
- Чи є опади?
- Чи є вітер?
2. Актуалізація знань, умінь і навичок.
Гра «Не помилися» (робота в парах)..
Завдання: з карток, які є на партах, викладіть картки із зображенням неживої природи.
Діти, які виконали завдання, беруться за руки і піднімають їх. Вчитель перевіряє завдання.
- До якої природи належить Сонце?
- Що таке Сонце?
- Якої воно форми?
- Якого кольору?
- Яку користь дає Сонце?
3. Мотивація навчальної діяльності.
- Відгадайте загадку:
Мене п’ють, мене ллють.
Усім потрібна я. хто я така? ( Вода)
Обговорення відгадки
4. Повідомлення теми і завдань уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми будемо досліджувати ще один об’єкт неживої природи – воду. Дослідимо, які вона має властивості, де в природі можна побачити воду, відкриємо секрет - куди зникає вода з калюжі.
5. Формування нових знань, умінь і навичок.
Дослідницько-практична робота. Робота з підручником.
Ознайомити з правилами безпеки, яких потрібно дотримуватися при проведенні дослідів.
Дослід 1.Візьміть склянку з чистою водою. Чи має вода запах? Як перевірити це припущення?
Висновок: вода не має запаху.
Дослід 2. Чим вода відрізняється від шматка дерева? ( її не можна взяти в руку) . налийте воду в тарілку. Якої форми вона набула? ( Форми посудини в яку налита).
Висновок: вода не має форми, вона текуча.
Дослід 3.Опустіть олівець у склянку з водою. Чи видно його в склянці?
Висновок: вода прозора.
6. Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
І до сонця потягніться,
В різні боки нахиліться,
Швидко, швидко покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
7. Закріплення вивченого.
Робота в зошитах , ст.. 14, вправа 1.
8. Дослідницький практикум « Куди зникає вода з калюжі?» (10 хв)
- Діти, відгадайте загадку:
За лісом, за пралісом
Сіра вовна висить . (Хмара)
Слайд 5
- Ось ця хмара закрила наше сонечко. Вона темна і важка. Чому? Вона складається з безлічі малесеньких краплинок і їх так багато, що їм важко триматися. З неї незабаром піде дощ.. Покличемо його дружно:
Іди, іди , дощику,
Зварю тобі борщику
В зеленому горщику.
Мені каша, тобі борщ,
Щоб сильніший ішов дощ.
Крапля казкова до нас завітала.
З нею чарівні краплі-сестрички,
Усі загадкові, хоча й невеличкі.
Звідки ж прибула до нас краплинка?
- Як звати цю краплинку? (Капітошка)
- Вона буде сьогодні нашою гостею. То ж запросимо її. А куди зникли
інші краплини з хмарки?
Одні проникли в землю, щоб напоїти рослини. А інші зібралися у великі і малі калюжі.
Слайд 1
Чи цікаво вам дізнатися, куди зникає вода з калюжі ?
Дослідницько- практична робота.
- У термосі вода, яку закип’ятили. Що потрібно, щоб вода закипіла? Я відкриваю термос . Що з’явилося над ним? (Пара.). Я ставлю над термосом скло (на відстані 10-15 см). Що з’явилося на склі? (Крапельки води).
У природі воду нагріває сонечко
Слайд 2
Висновки:
- Що потрібно, щоб утворилася пара? (тепло). В природі тепло дає Сонце.
- То як зникає вода з калюжі?
Відповіді дітей: сонечко своїми промінцями нагріває воду в калюжі і вона перетворюється на пару. Що яскравіше світить сонце, то швидше висихають калюжі. Пара піднімається вгору і збирається в хмаринки.
Слайди 3, 4
9. Рефлексія.
Гра «Промінці».
Діти, Капітошка вже засумував за мамою-хмаркою. Що допоможе йому піднятися? Так, сонечкові промінці. А наше сонечко промінців не має. Кожний отримав промінець. Розкажіть, що цікавого ви дізналися сьогодні на уроці і прикріпіть свій промінець.
- Вода належить до неживої природи.
- Вода прозора.
- Дощова вода утворює калюжі.
- Сонечко зігріває воду в калюжі і вона перетворюється на пару.
- Вода набуває форми чашки, пляшки, склянки.
- Було цікаво проводити досліди.
- Я розповім вдома куди зникає вода з калюжі.
-. Капітошка вже повертається до мами-хмаринки. Скажемо йому «До побачення!»
- Працювали ви старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі учні просто молодці!
Додаток до гри «Не помились» |