Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Виховна система Сирівської ЗОШ
І-ІІІ ступенів має назву «Формування компетентної особистості з врахуванням її
індивідуальних можливостей та сільського оточення в контексті програми «Основні
орієнтири виховання учнів 1-11 класів» і складається з 4 підсистем:
Управління виховною системою Сирівскої ЗОШ І – ІІІ
ст. здійснюється по рівнях:
§
Стратегічний
– директор школи, рада школи.
§
Тактичний –
заступники, педрада.
§
Технологічний
– класні керівники, вихователі.
§
Оперативний
– рівень керівництва, контролю.
Стратегічний
рівень визначається нормативними актами про школу (Закони, Постанови Верховної
Ради, Укази Президента, нормативні документи МОН України, органів місцевої
влади і управління). На їх основі директор розробляє свої пропозиції, напрями,
засоби, кадровий потенціал.
Ці
матеріали розглядаються на тактичному рівні – заступниками, педрадою,
розробляються конкретні цілі, напрями, проекти.
Після
цього безпосередні виконавці – класні керівники, вихователі, вчителі,
бібліотекар, педагог-організатор, використовуючи дані моніторингу виховного
процесу, впроваджують накреслене в життя, використовуючи при цьому, приємливі
для класів, учнів технології.
В
ході виконання діє оперативний рівень управління виховною системою, що
зводиться до контролю, аналізу, корекції, вивчення і узагальнення досвіду.
Підготовка кадрів.
Не
секрет, що сьогоднішня система курсової перепідготовки класних керівників не
відпрацьована на державному рівні. Класний керівник є основною фігурою у
здійсненні виховної роботи, одержує за це відповідну доплату, при цьому
кількість вчителів у Сирівській школі така, що практично всі працюють класними
керівниками, не залежно від рівня підготовки.
Цю
ситуацію має виправити сама школа, виробивши систему навчання класних
керівників. В Сирівській школі ця система має наступну структуру:
Директор
школи – визначає стратегічні і тактичні плани навчання класних керівників.
Завучі
школи, педагог-організатор, бібліотекар – підготовка методичних матеріалів на
допомогу класним керівникам, учнівському самоврядуванню.
Класні
керівники, вихователі – вивчення теоретичних і практичних аспектів здійснення
виховної роботи. (див. тему: Методична робота з класними керівниками по
реалізації програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 12 класів»).
Роль учнівського самоврядування, батьків в реалізації програми «Основні
орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів».
Роль учнівського
самоврядування в реалізації програми присвячені матеріали педради (див.
матеріали педради від 26.10.2010 р). Батьки залучаються до виконання програми
через загальношкільну газету.
Приклади реалізації виховної системи школи з окремих питань:
Виховання в учнів ціннісного
ставлення до здоров’я через МПК;
Виховання
в учнів ціннісного ставлення до себе через програму «Репродуктивне здоров’я
нації»;
Виховання
важливості соціальної компетентності захистити себе, через систему заходів
Цивільної оборони;
Формування
громадянської компентності засобами впровадження програми. «Рідний край» т.і.
Виховна
система школи це невичерпна педагогіко-психологічна проблема. Її не можна
копіювати. Всі суб’єкти навчально-виховного процесу різні. Але підходи до її
створення, цілі в більшості спільні. Дуже важливо обмінюватися досвідом з
цього питання, це забезпечить динамічність системи і наблизить нас до
реалізації поставленої мети.
|
Друзі сайту |
|
Корисні посилання |
Офіційні сайти
Інформаційні сайти
На допомогу |
|