Середа, 24.04.2024, 10:52
Меню сайту
Каталог файлів
Початкова школа [22]
Хімія, біологія [2]
Історія [2]
Правознавство [7]
Етика [1]
Основи здоровя, фізична культура, Захист Вітчизни [14]
Трудове навчання [1]
Фізика, інформатика [1]
Зарубіжна література [3]
Образотворче мистецтво [1]
Географія [1]
Математика [1]
Нові надходження
Інформація про використання спонсорських коштів за ІІ квартал 2022 -2023 навчального року та літній період
СТРУКТУРА ТА РЕЖИМ РОБОТИ Сирівської гімназії на 2023-2024 навчальний рік
Положення Сирівської гімназії Врадіївської селищної ради про ВСЗЯО
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Річний план роботи Сирівської гімназії на 2023-2024 навчальний рік
Новини Osvita.ua
Середня освіта
Дошкільна освіта
Острів знань
Відвідувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш вік
Головна » Файли » Шкільний підрозділ » Початкова школа

Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці.
[ Викачати з сервера (4.38 Mb) ] 17.12.2016, 18:41

Тема:  Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці.

Задачі уроку: Познайомити учнів із додаванням трицифрових чисел виду 520+340; формувати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення. Виховувати бажання приходити на допомогу тим, хто її потребує. Формувати інформаційну компетенцію.

Тип уроку:  Вивчення нового матеріалу

Обладнання:  Електронна презентація,макет світлофора, сигнальні картки, таблиця з короткою умовою задачі, медалі «Кращий учень уроку».

       Хід уроку:

I.  Оргмомент

Щоб урок нам розпочати,

Треба вголос проказати:

Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Впевнений, кмітливий я,

Прагну здобувать знання.

Наш урок математичний,

І цікавий, і незвичний.

Гостей є у нас багато.

Вирушаємо у путь

нас цікаві справи ждуть.

II. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці я відкрию вам секрет, як легко додавати трицифрові числа виду 520+340 і навчу вас це робити, а також ми познайомимося із розширеною задачею на зведення до одиниці. (Слайд 2)

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Урок у нас незвичайний. Ми потрапимо у казку. А що це буде за казка, здогадайтеся самі:

Були собі дід та баба та дожились уже до того, що й хліба нема. Дід і просить:

— Бабусю! Спекла б ти … кого?

—  Здогадалися? (Колобок). Баба в вас питає:

  • А яке сьогодні число, який місяць, чи скоро пенсія?

( Давайте підкажемо, яка дата та й запишемо у зошитах)

— От, бабусю, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.

IV. Актуалізація опорних знань.

  1. Математичний диктант. (Слайд 3)

- Так я не знаю, скільки борошна узяти.

- А я тобі підкажу.

-  Дід буде казати, а ви цифрами красиво, каліграфічно записувати.

 - Візьми, бабо, стільки муки, щоб було:

Двісті вісімнадцять, сімсот сімдесят сім, триста сорок, п’ятсот чотири, триста.

Наступне число до числа 364, 159, 600

Попереднє кожному з чисел 867, 499, 900.

( 218, 777, 340, 504, 300

365, 160, 601,

866, 498, 899 )

  • Давайте перевіримо ці числа.  Самоперевірка.

За правильно виконану роботу та правильні відповіді ставте собі на полях +, в кінці уроку визначимо кращого учня уроку.

- Підкресліть олівцем десятки однією рисочкою,  сотні – двома рисочками

 - Назвіть десятки, сотні

         ( У кого вірно, поставте на полях +)

2. Гра «Світлофор».

- Спекла баба колобка, витягнула з печі і поклала на вікно, щоб охолонув.         

 А колобку захотілося помандрувати, зіскочив він з вікна і покотився по стежині.

- Діти, як ви думаєте, чи знав колобок правила дорожнього руху? А ви знаєте? Давайте допоможемо Колобку вивчити ПДР. Для цього треба пригадати сигнали світлофора і відповісти на запитання. (Слайд 4)

- Що означають кольори світлофора? Якщо ви чуєте правильну відповідь  підіймайте зелене око світлофора, якщо неправильну – червоне. (Один учень відповідає, решта піднімають картку відповідного кольору.)

─  Що означають в записі числа 328 цифри 2, 8,3?В числі 405 цифри 0, 5, 4?

─ Скільки всього в числі одиниць? десятків? сотень?

─ Яке найменше (найбільше) трицифрове число?

( Хто не помилявся, поставте +)

3. Завдання для усного рахунку.

- Котиться, котиться наш колобок по лісу. А назустріч йому хто? (Зайчик) (Слайд 5)

По дорозі зайчик біг

Ніс 100 яблук на пиріг.

2 упало, покотилось

Скільки яблук залишилось?  (100 – 2=98)

  • І питає зайчик «Ти хто такий?»
  • Давайте скажемо хором:

Я колобок, колобок,

Я по засіку метений

Я із борошна спечений

Я від баби втік, я від діда втік

І від тебе втечу.

  • Я й сам тебе відпущу, якщо розв’яжеш мої приклади, - каже Зайчик.
  • Допоможемо Колобку?

(Розв′язують приклади. Записати тільки відповіді)

400+80+5            600+50+8

700+10+4            200+30+2

300+40+7            800+60+3

(Взаємоперевірка. За правильні відповіді поставте +)

Зайчик запитує:

─ А як легко і швидко обчислити такі приклади, допоможіть? (Слайд 6)

400+50+300+20

30+60+500+200

  • Який закон додавання використали?
  • Який висновок можемо зробити? (Від перестановки доданків сума не змінюється)

( Хто не помилявся, ставте +)

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

Покотився Колобок далі. А назустріч йому хто? (Вовк). (Слайд 7)

  • Ти хто такий?
  • Я колобок, колобок….
  • Я і сам тебе відпущу, якщо навчиш мене усно додавати трицифрові числа виду 520+340. Допоможемо Колобкові навчити вовка?
  • Діти, я вам відкрию один секрет. Трицифрові числа легко додавати, якщо їх розкласти на розрядні доданки: сотні і десятки. Потім окремо додати сотні (500+300=800) і десятки (20+40=60). Додавши отримані числа (800+60=860), отримали відповідь.
  • Висновок. Сотні додають до сотень, десятки – до десятків. Знайдені результати додають.
  • Прочитаємо правило.(С. 77)

А тепер ви поясніть вовчику, як додати вираз 250 + 710.

(Діти пояснюють порядок виконання обчислень, називаю учнів, яким слід поставити +)

  • Зрадів вовчик і відпустив Колобка.
  1. Первинне закріплення. (Слайд 8)
  • Котиться наш Колобок далі, а в лісі на стежці… прикладів багато. Гра «Лабіринт».  Щоб пройти цим лабіринтом, слід обчислити приклади.
  • Допоможемо колобкові?
  • № 493 (перший рядок – з коментуванням, другий – самостійно).
  • Поміняйтеся зошитами, перевірте, поставте +, якщо правильно (взаємоперевірка)

Покотився колобок далі, коли чує – звучить музика, танцюють діти. Давайте і ми розвеселимо колобка, станцюємо.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Слайд 9)

VI. Розвиток математичних знань

- А наш колобок все мандрує по лісу. І зустрів він кого? (Ведмедя). (Слайд 10)

- Ти хто? – питає ведмідь.

   - Я колобок, колобок,

         Я по засіку метений

Я із борошна спечений

Я від баби втік, я від діда втік

І від тебе втечу.

Не втікай, а краще допоможи розв’язати мені дві задачі і я сам тебе відпущу.

1. Розвязування розширеної задачі на зведення до одиниці №496

Аналіз задачі за запитаннями. Складання короткої умови у вигляді таблиці.

Парасольок за 1 день

Кількість днів

Усього парасольок

?

6

42

?, на 2 п.>

3

?

 

  • За скільки днів у майстерні ремонтували 42 парасольки? (За 6 днів)
  • Чи знаємо ми, скільки парасольок ремонтували за 1 день? (Ні)
  • Як це дізнатися? (42:6=7)

- На скільки парасольок більше почали ремонтувати в майстерні за 1 день (На 2)

- Яке головне питання задачі?

Один учень працює біля дошки, розв’язує задачу з коментуванням.

Розвязання

1) 42:6=7 (п.) – за 1 день ремонтували у майстерні

2) 7+2=9 (п.) – за 1 день стали ремонтувати в майстерні

3) 9•3=27 (п.)

Відповідь: 27 парасольок відремонтують у майстерні за 3 дні

(Вчитель називає дітей, яким слід поставити + за активну участь у розв’язуванні задачі).

2. Творча робота над задачею №497. Робота в парах.

- Складіть задачу за даним виразом.

420+(420-210)

 (Поставте бонус) …

Покотився Колобок далі. А назустріч йому хто? (Лисичка). (Слайд 11)

  • Ну от і попався ти мені, я тебе з′їм.
  • Не їж мене, я тобі в пригоді стану.
  • Ладно, каже лисичка. Допоможи розв’язати задачу.
  • Діти, від вас залежить, чи залишиться колобок живий.

Задача № 495

2. Самостійна робота.

Розв’яжіть задачу, склавши до неї коротку умову

Береза – 150 років

Сосна - ?, на 220 років довше

Липа - ?, на 20 років довше

Один учень працює за закритою дошкою.

Перевірка виконаної роботи.

 (У кого все правильно, поставте + на полях.)

3. Задача з логічним навантаженням №498.

- Вибач, дорогенький, але так легко від мене ти не втечеш. От якщо справишся ще з однією задачею з логічним навантаженням, тоді, обіцяю, відпущу.

Розвязання. Щоб серед вийнятих кульок була хоча б одна біла кулька, треба зразу взяти з коробки 4 кульки.

Щоб серед вийнятих кульок були хоча б дві кульки одного кольору, треба зразу взяти з коробки 3 кульки.

Поставте бонус (називаю прізвища)

VII. Підсумок уроку. 

І відпустила лисичка Колобка. Поки мандрував він по лісу, став розумним. Повернувся до діда з бабою. Баба й питає:

  • Чого ти навчився під час подорожі?

Колобок відповідає:

  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Мені сподобалось…
  • Я б хотів (ла)…
  • А зазнав труднощів під час…
  • Знання мені знадобляться, щоб…

- Скільки ж бонусів ти допоміг назбирати учням?

- Порахуйте свої бонуси, давайте визначимо кращих учнів уроку.

Оцінювання

Нагородження медалями «Кращий учень уроку».

VIII. Домашнє завдання.

С. 77, вивчити правило 

          № 499, приклади,

          № 500,задача

 

Категорія: Початкова школа | Додав: СЕНСЕЙ | Теги: усне додавання, 3 клас, математика
Переглядів: 1180 | Завантажень: 22 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Реклама
Підготовка до ЗНО
Релакс
Радіо I.UA
Друзі сайту
Пошук
Відзначаємо
Календар України

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Корисні посилання

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України
 Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації
 Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради
 Український центр оцінювання якості освіти
 
Інформаційні сайти
 Освіта . UA  Дошкілля. UA Блог ВГО  Освітній портал Педагогічна преса

На допомогу 
вчителям та учням Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Шкільні підручники та посібники
Погода в селі
Сирове

Сирове © 2024
Quod licet Jovi, non licet bovi