Розробка уроку Захисту Вітчизни на тему
«Стрілецька зброя та поводження з нею. Загальна будова автомата Калашникова»
з використанням ІКТ
Ю.А. Літвінов
Тема: Стрілецька зброя та поводження з нею. Загальна будова автомата Калашникова
Мета: ознайомити із стрілецьким озброєнням сучасної армії; призначенням, бойовими властивостями автомата Калашникова; вивчити тактико-технічні характеристики автомата Калашникова; узагальнити знання способів визначення відстаней до цілей; тренувати розвязання вогневих задач із використанням «формули тисячної», розбирання та збирання автомата калашникова; виховувати повагу до стрілецької зброї, дбайливість при використанні зброї.
Завдання уроку: розвивати предметну компетентність по стрілецькій зброї.
Предметна компетентність (учень, учениця):
- знає стрілецьке озброєння сучасної армії; призначення, бойові властивості, тактико-технічні характеристики; загальна будова автомата Калашникова;
- вміє розбирати та збирати автомат Калашникова;
- виконує Н-2; Н-3.
Ключові компетентності: уміння вчитися; інформаційно-комунікативна; громадянська; загальнокультурна.
Обладнання та матеріали: стенд «Озброєння сучасної армії»; АК-74, відеопрезентація «Автомат Калашникова», зображення розбирання автомата, рисунки із зображенням кожної частини автомата.
Базові поняття й терміни: стрілецьке озброєння сучасної армії; призначення, бойові властивості автомата Калашникова; загальна будова автомата Калашникова; розбирання та збирання автомата Калашникова.
Форма проведення: заняття
Методи проведення: розповідь, показ, демонстрація.
Місце проведення: місце для вивчення стройових прийомів (вступна частина), класна кімната, кабінет Захисту Вітчизни.
Тип уроку: комбінований
Структура уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
ІІ. Тренування особового складу
ІІІ. Виконавчо-діяльнісний етап
ІV. Вивчення нового матеріалу за планом
- Стрілецьке озброєння сучасної армії
- Призначення, загальна будова та бойові властивості автомата Калашникова
V. Рефлексія
VІ. Оцінювання знань, вмінь, навичок, рівня розвитку предметної компетентності.
VІІ. Домашнє завдання
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
1. Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
2. Привітання та доповідь викладачу. Виконання Гімну України.
3. Перевірка готовності до заняття.
4. Доведення заходів безпеки на занятті.
ІІ. Тренування особового складу
Військове вітання на місці й під час руху
ІІІ. Виконавчо-діяльнісний етап
- Опитування особового складу (узагальнення знань, отриманих на минулому занятті). Тестування по темі « Повороти під час руху».
- Фронтальна бесіда та виконання практичних вправ
«Військове вітання на місці»; «Військове вітання під час руху».
- Оголошення теми, завдань уроку, його мотивація.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Стрілецьке озброєння сучасної армії
Озброєння сучасної армії на стенді в кабінеті ЗВ та брощурі «Сировляни – захисники України»
Війська Збройних сил України мають на озброєнні танки, бойові машини піхоти, бронетранспортери, артилерію різної потужності та призначення, протитанкові ракетні комплекси, зенітні ракетні комплекси, засоби управління, автоматичну стрілецьку зброю. Основу складає техніка радянських часів.
БТР-7 не глибока модернізація радянськогоБТР-70 і БТР-80, а принципово нова розробка. Модернізаціябронетранспортера здійснюється на державному підприємстві «Миколаївський бронетанковий завод».
Використовувалися також робочі назви БМПТ-64- та БМПВ-64. Харківська команда конструкторів заводу імені Малишева перетворила танк Т-64 на бронетранспортер БМП-64, який наразі проходить випробування в зоні антитерористичної опереції. Важка бойова машина піхоти БМП-64, уніфікована з танком Т-64 БМ «Булат» по двигуну, трансмісії, ходовій частині та електрообладнанні.
«Світязь» - це восьмирічна плаваюча броньована машина призначена для забезпечення управління військами та організації звязку в оперативно-тактичній ланці управління. На машину встановлюються кондиціонер, обігрівач, система постановки димових завіс.
КрАЗ-6322 РА «Бастіон-01»/ КрАЗ-6322РА «Бастіон-02»у українська модернізація РСЗВ БМ-21 «Град» на шасі КрАЗ-6322. Дальність стрільби збільшена до 40 км.
Реактивна система залпового огню складається із шасі КрАЗ 6322РА і бойової частини 9К57 «Ураган».
Українська армія може отримати новий ОТРК «Сапсан» 2018 року за наявності нормального фінансування, як заявляють в КБ «Південне» та Міноборони.
- Призначення, загальна будова та бойові властивості автомата Калашникова.
Перегляд презентації «Автомат Калашникова»
Завдання: назвати основні частини з яких складається автомат Калашникова.
Автомат Калашникова є індивідуальною зброєю. Він призначений для знищення живої сили противника. Для ураження противника в рукопашному бою до автомата приєднується штик-ніж. Для стрільби та спостереження в умовах природної нічної освітленості до автоматів АКС-74Н приєднується нічний стрілецький приціл універсальний (НСПУ).
Для стрільби з автомата застосовуються набої зі звичайними (зі сталевим осереддям) і трасуючими кулями. З автомата ведеться автоматичний або одиночний вогонь. Автоматичний вогонь є основним видом вогню: він ведеться короткими (до 5 пострілів) та довгими (до 10 пострілів) чергами. Набої при стлільбі подаються з коробчатого магазину місткістю 30 набоїв.
Тактико-технічні характеристики АК-74
Калібр ствола, мм
|
5,45
|
Прицільна дальність стрільби, м
|
1000
|
Найдієвіший вогонь, м
|
500
|
Дальність прямого пострілу, м:
- по грудній цілі
- по ростовій цілі
|
440
625
|
Темп стрільби, пострілів/хв
|
до 600
|
Бойова швидкострільність, пострілів/хв:
|
40
100
|
Маса із зарядженим магазином, кг
|
3,6
|
Маса штик-ножа, г
|
490
|
Містськість магазина, патронів
|
30
|
Гранична дальність польоту кулі, м
|
3150
|
Убивча дальність кулі, м
|
1350
|
Початкова швидкість кулі, м/с
|
900
|
Маса набою, г
|
10,2
|
Автомат Калашникова складається з таких частин та механізмів:
- ствол зі ствольною коробкою, прицільним пристроєм, прикладом та пістолетною рукояткою;
- кришка ствольної коробки;
- затворна рама з газовим поршнем;
- затвор;
- зворотний механізм;
- газова трубка зі ствольною накладкою;
- ударно-спусковий механізм;
- цівка;
- магазин;
- дуловий гальмо-компенсатор.
До комплекту автомата входять: приладдя; ремінь; сумка для магазинів; багнет-ніж; шомпол; обіймиця; перехідник.
- Практична робота «Розбирання та збирання автомата Калашникова».
Перегляд відео:
-Методика виконання нормативу "Неповне розбирання автомату Калашникова" https://www.youtube.com/watch?v=giHcng0hFBU» ;
-Методика виконання нормативу "Складання автомату Калашникова" після неповного розбирання https://www.youtube.com/watch?v=Co6CWcewnIg ;
-Виконання Н-В-2 та Н-В-3 (курс "Захист Вітчизни") https://www.youtube.com/watch?v=g0ibv87g4HQ
Розбирання автомата може бути повним і неповним.
Неповне розбирання автомата – для чищення, змащування та огляду автомата.
Повне – для чищення при значному забрудненні автомата, після перебування його під дощем або в снігу, при переходіна інше мастило і для ремонту. Занадто часте розбирання автомата шкідливе, тому що прискорює зношення частин та механізмів.
Порядок неповного розбирання автомата: відокремити магазин; перевірити, чи немає патрона в патроннику; вийняти пенал із приладдям; відокремити шомпол; відокремити дульнийгальмо-компенсатор; відокремити кришку ствольної коробки; відокремити кришку ствольної коробки; відокремити зворотний механізм; відокремити затворну раму із затвором; відокремити газову трубку зі ствольною накладкою.
V. Рефлексія
1. Які завдання уроку ставили перед собою?
2. Як ми реалізували ці завдання
- стрілецьке озброєння сучасної армії;
- автомат Калашникова;
- порядок розбирання та збирання АК.
VІ. Оцінювання знань, вмінь, навичок, рівня розвитку предметної компетентності.
- Загальна оцінка класу.
- Відзнака кращих учнів на занятті.
- Перевірка ступеня засвоєння учнями нового матеріалу.
VІІ. Домашнє завдання
Вивчити бойові властивості автомата Калашникова.
Записати загальну будову й порядок розбирання та збирання автомата Калашникова.
Прочитати відповідний параграф підручника «Захист Вітчизни».
Індивідуальне завдання (бажаючим): скласти презентацію «Загальна будова АК» |