П`ятниця, 19.04.2024, 12:12
Меню сайту
Каталог файлів
Початкова школа [22]
Хімія, біологія [2]
Історія [2]
Правознавство [7]
Етика [1]
Основи здоровя, фізична культура, Захист Вітчизни [14]
Трудове навчання [1]
Фізика, інформатика [1]
Зарубіжна література [3]
Образотворче мистецтво [1]
Географія [1]
Математика [1]
Нові надходження
Інформація про використання спонсорських коштів за ІІ квартал 2022 -2023 навчального року та літній період
СТРУКТУРА ТА РЕЖИМ РОБОТИ Сирівської гімназії на 2023-2024 навчальний рік
Положення Сирівської гімназії Врадіївської селищної ради про ВСЗЯО
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Річний план роботи Сирівської гімназії на 2023-2024 навчальний рік
Новини Osvita.ua
Середня освіта
Дошкільна освіта
Острів знань
Відвідувачі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наш вік
Головна » Файли » Шкільний підрозділ » Основи здоровя, фізична культура, Захист Вітчизни

Принципи і методи загартовування. Рухова активність.
[ Викачати з сервера (1.62 Mb) ] 17.12.2016, 15:49

Принципи і методи загартовування. Рухова активність. (5клас)

 Мета уроку: сформувати поняття про загартовування, його принципи, види та значення рухової активності для зміцнення здоров’я; розглянути особливості комплексного загартовування сонцем, повітрям, водою; сформувати практичні вміння та навички загартовування; формувати стійке переконання щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей.

Обладнання: папірці самооцінки, плакат «Види рухової активності», підручник, робочий зошит, картки з тестами.

 Очікувані результати:

учні мають пояснювати вплив природних чинників на здоров’я, принципи загартовування та вплив загартовування на зміцнення здоров’я;

учні мають порівнювати стан здоров’я загартованого й незагартованого учня;

 учні мають знати види рухової активності;  для розвитку і формування характеру

учні мають називати переваги занять фізичною культурою та спортом

учні мають уміти використовувати різні види загартовування та рухову активність

Розвиваємо компетентності: здоровязберігаючу, комунікативну, інформаційну, соціальну, саморозвитку і самоосвіти.

 Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

Вправа «Мозковий штурм». Пригадайте, що вам відомо про загартування та рухову активність.

Вправа «Самооцінка». На дошці зображено травичку, кущ, дерево. Вам необхідно почепити папірці із самооцінкою: добре знаю про загартування та рух – дерево, не добре знаю – кущ, слабо знаю  – травичка.

 «Фольклорна скарбничка». Поясніть народні прислів’я:

• Де сонце не ходить, там лікар заходить.

• Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

• Подивися на вид та не питай про здоров’я.

• У здоровому тілі — здоровий дух.

 «Ланцюжок здоров’я». Учні по черзі називають чинники, що зміцнюють здоров’я. Приклади відповідей: купання, плавання, засмагання, вітаміни, гарний настрій, прогулянки на свіжому повітрі, фізкультура, загартовування, розпорядок дня.

— Які чинники можна віднести до загартовування? (Вода, сонце, повітря.)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Обговорення проблемної ситуації. Хлопчик, почувши, що ходіння босоніж корисне для здоров’я, одразу скинув взуття й пішов у справах босоніж.

Опорні запитання: - Що є правильним, а що неправильним у діях учня? (Правильне те, що хлопчик піклується про своє здоров’я. Неправильне те, що він не дізнався, як треба це робити, щоб не зашкодити здоров’ю.)

- Чи є ходіння босоніж засобом загартовування? 

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

Проблемне запитання. — Для чого потрібно знати принципи загартовування?

 4. Етап засвоєння нових знань.

 План пояснення нового матеріалу

Загартовування — це тренування організму, підвищення його стійкості до несприятливих кліматичних чинників. Це один із методів профілактики захворювань і зміцнення здоров’я. Загартовування не лікує, а попереджає хворобу. Воно підвищує працездатність і витривалість організму, нормалізує емоційний стан. Установлено, що систематичне загартовування знижує ймовірність простудних захворювань. Загартовування позитивно діє на організм, підвищує тонус центральної нервової системи, покращує кровообіг, нормалізує обмін речовин, підвищує адаптивність організму до несприятливих впливів зовнішнього середовища, сприяє активізації розумової та фізичної активності. Загартовування відоме з давніх часів.

представлення презентації 

 1. Загартовування. слайд № 1 , 2 , 3

Перші згадки про цей метод зміцнення здоров’я є в давньоіндійському епосі Рігведа (бл. 1500 р. до н. е.). Про користь загартовування наголошував відомий давньогрецький лікар Гіппократ. Він говорив, що «холод зміцнює тіло, робить його сильним і пружним». Інший відомий лікар Авіценна вважав, що загартовуватися треба, використовуючи прохолодну воду. Загартовування дозволяє використовувати приховані можливості організму, мобілізувати в потрібний момент захисні сили. Загартована людина більш витривала, у будь-яких умовах зберігає спокій, бадьорість, оптимізм.

  1. Принципи загартовування.

Робота з підручником. Ст. 80 Знайдіть основні правила загартування.

Виконуємо усно завдання підручника на ст..80. На слайді розглянемо додаткові принципи і правила загартування. слайд № 4 

- Чому так важливо виконувати ці правила?(щоб зміцнити своє здоров’я, а не нашкодити йому)

Розглянемо життєву ситуацію. Діти приїхали відпочивати в санаторій, розташований на березі моря. Після медичного огляду лікар дав такі рекомендації: уперші два дні не купатися, на сонці перебувати не більше 5 хв. , постійно користуватися тентом. Купатися дозволив на 3 день 2-3 хв.

3. Способи загартовування. слайд № 3 обливання, повітряні ванни, сонячні ванни, купання у відкритих водоймах, ходіння босоніж, моржування на слайдах розглядаємо кожен із способів загартування слайд № 5-15

Робота з підручником. Ст. 79

- назвіть види загартування, що зображенні на малюнках?

4. Рухова активність – другий крок до зміцнення організму.

- Чи пов'язаний рух людини із її здоров’ям?

Рух — це фізіологічна потреба людини, яка сформувалася в процесі еволюції, пристосування до життя. Особливу потребу в русі мають діти. У процесі руху діти розвиваються фізично, стають сильними, здоровими.

Ще лікарі Стародавньої Греції говорили, що без фізичного навантаження людина не може бути здоровою. Це підтверджують і сучасні лікарі.

Чим більше працюють м’язи, тим більше вони розвинені, тим краще кров поступає до всіх органів і тканин. Від фізичних навантажень залежить нормальна робота серця, кровоносних судин, органів дихання, травлення, системи, кожного органа й кожної клітини тіла. Отже, рух є однією з найважливіших умов здоров’я. Проте в шкільному віці основним видом діяльності стає навчання. На уроки та підготовку домашніх завдань витрачається до 6 годин.

Робота з підручником ст.. 75. Самостійна робота прочитати і дати відповідь на питання - які вигоди від занять фізичними вправами ви можете назвати?

Фізичні навантаження мають оздоровчий вплив на організм.

Фізичні навантаження сприяють посиленню роботи дихальної системи. Розвиваються м’язи грудної клітки, і завдяки силі їх скорочень місткість легень збільшується і дихання стає глибшим і рідшим.

Фізичні навантаження позитивно впливають на центральну нервову систему, опорно-руховий апарат, ендокринну та інші системи.

- назвіть приклади рухової активності.

Для учнів середньої школи рухова активність може складатися з таких моментів:

•    ранкова гімнастика (фізична зарядка);

•    гімнастика перед уроками;

•    уроки фізичної культури;

•    фізкультурні хвилинки під час уроків, фізкультурні паузи;

•    ігри та фізичні вправи на перервах і в режимі подовженого дня;

•    загартовування;

•    активний відпочинок на відкритому повітрі;

•    заняття у спортивних секціях та участь у шкільних спортивних змаганнях;

•    заняття в дитячо-юнацьких спортивних школах, дитячих туристичних секціях тощо;

•    допомога в домашніх справах.

 Цікавий факт

В Японії існує «Правило 10 тисяч». Воно полягає в тому, що кожна людина протягом доби має пройти щонайменше 10 000 кроків. Японці заповнюють свій день фізичними навантаженнями. Тому і живуть найдовше за всіх у світі.

5. Узагальнення й закріплення знань.

Розподіліть процедури загартовування на 3 колонки: Загартовування сонцем, Загартовування повітрям, Загартовування водою.

 Засмагання. Поступове зниження температури. Сонячні ванни. Прогулянки на свіжому повітрі. Ходіння босоніж. Сон при відчинених вікнах. Провітрювання кімнати Обтирання вологим рушником. Купання Обливання. Ножні ванни. Умивання холодною водою

Тестове завдання для закріплення знань. Позначте всі правильні відповіді

1. Рішення про загартовування дитина приймає:

А сама

Б за порадою з Інтернету

В за порадою лікаря

Г за порадою друзів

2. Загартовування починають:

А під час хвороби

Б після перевірки стану здоров’я

В у будь-яку пору року

Г тільки в холодну пору року

3. Види загартовування:

А споживання морозива

Б обтирання

В повітряні ванни

Г ходіння босоніж по траві

4. Загартовування водою — це:

А купання

Б обливання

В сонячні ванни

Г повітряні ванни

5. Принципами загартовування є:

А поступовість

Б духовність

В регулярність

Г зацікавлення

6. Вплив загартовування на здоров’я:

А знижує температуру тіла

Б зміцнює імунітет

В зменшує масу тіла

Г пристосовує організм до зміни температури середовища

 Відповіді: 1В; 2БВ; 3БВГ; 4АБ; 5АВ; 6БГ. .

«Вільний мікрофон».- Чому для складання програми загартовування навіть здоровій людині слід радитися з лікарем?

6. Підбиття підсумків уроку.

Вправа «Завершення речення» У свій «кошик здоров’я» я покладу знання і навички про..

7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

разом з батьками складіть план дій, за якими ви розпочнете загартування та заняття фізичними вправами.

Категорія: Основи здоровя, фізична культура, Захист Вітчизни | Додав: СЕНСЕЙ | Теги: 5 клас, рухова активність, Основи здоров'я, загартовування
Переглядів: 2898 | Завантажень: 105 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Реклама
Підготовка до ЗНО
Релакс
Радіо I.UA
Друзі сайту
Пошук
Відзначаємо
Календар України

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Корисні посилання

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України
 Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
 Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації
 Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради
 Український центр оцінювання якості освіти
 
Інформаційні сайти
 Освіта . UA  Дошкілля. UA Блог ВГО  Освітній портал Педагогічна преса

На допомогу 
вчителям та учням Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Шкільні підручники та посібники
Погода в селі
Сирове

Сирове © 2024
Quod licet Jovi, non licet bovi